۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۹

واکنش‌های خبرساز امام جمعه رشت به رقص صادق بوقی، پرونده مدیر ارشاد و فساد چای دبش | شهر و استان ما از بی‌حجابی‌ آلوده است ؛ روح شهدا ناراحت است

حجت الاسلام رسول فلاحتی امام جمعه رشت با بیان اینکه از ماجرای صادق بوقی خبر ندارد گفت: وضعیت بی‌حجابی‌ها دردآور است. در جامعه قدم می‌زنم و با ماشین و بدون ماشین می‌بینم که واقعاً یک انسان متدین نمی‌تواند بیرون برود.

به گزارش روبرونیوز، حجت الاسلام رسول فلاحتی امام جمعه رشت نکاتی درباره خطبه‌های نماز جمعه، افشای فساد چای دبش، جنجال رقص صادق بوقی و بی‌حجابی دختران و زنان مطرح کرده است. مهمترین نکات اظهارات او در گفتگو با جماران را در زیر بخوانید:

* هر کاری که نظام اسلامی، مردم متدین و ارزشی انجام دهند، عده‌ای که به ارزش‌ها پایبندی ندارند با توجه به میدان داشتن رسانه‌های مجازی و شبکه‌های مختلف، طبیعی است که موضع منفی می‌گیرند.

* امروز یک روحانی زنگ زد که فلانی چرا شما چیزی نمی‌گویید؟ می‌گفت وضعیت به قدری خراب بود که خانم من از ماشین پیاده نشد. حقیقتاً باید فکر اساسی کرد.

* می‌خواهیم با نقشه و برنامه، به مرور زمان بساط بی حجابی جمع شود.

امروز یک روحانی زنگ زد که فلانی چرا شما چیزی نمی‌گویید؟ می‌گفت وضعیت به قدری خراب بود که خانم من از ماشین پیاده نشد. حقیقتاً باید فکر اساسی کرد

* بنا بود کنگره هشت هزار شهید را برگزار کنیم، با خودمان گفتیم کنگره بگیریم در حالی که در شهر و استان این گونه آلودگی باشد؟! نباید وضعیت اینگونه باشد. روح شهدا از ما ناراحت هستند و همه ما باید کاری کنیم.

* ما واقعا خون دل می‌خوریم. من همیشه به بزرگان و اساتید می‌گویم که چه باید کنیم؟ با غوغاسالاری و هیاهو مخالف هستیم. ما با منطق دین می‌خواهیم پیش برویم و هیچ وقت با چوب و چماق نمی‌خواهیم پیش برویم. امروز آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، راه است و همان را باید عمل کنیم. رهبر انقلاب در تعبیری گفتند: «به کسی که خلاف می‌کند بگویید این خلاف شرع است.» همین را هم ما نگفتیم و نمی‌گوییم!

البته طرف مقابل آن قدر زیاد نیستند؛ خدای نکرده نباید سیاه‌نمایی کنیم. آن‌ها عدد معدود و محدودی هستند، اما وضعیت دردآور است. در جامعه قدم می‌زنم و با ماشین و بدون ماشین می‌بینم که واقعاً یک انسان متدین نمی‌تواند بیرون برود.



* {موافق برخورد با پیرمرد سالمندی که فقط برای شاد کردن دیگران در بازار رشت می‌رقصیده هستید؟} پیرمرد؟

* {آقایی به نام «صادق بوقی»} بله شنیدم اما درباره آن هنوز تحقیقی نکردم و اطلاع ندارم.

* {ماهی فروش است، رقصیده و وی را بازداشت کرده‌اند} از بازداشت وی اطلاعی ندارم. اگر بخواهم اظهار نظر کنم باید اطلاع داشته باشم.

* {به فرض اینکه این عمل غیرشرعی باشد در مقابل سایر منکرات اجتماعی چه جایگاهی دارد؟} گاهی مواقع برخی‌ها می‌خواهند فرافکنی کنند. مثل اینکه کسی که کشف حجاب می‌کند و به او تذکر می‌دهید، می‌گوید «برو گرانی را حل کن!» یا کسی در اداره‌ای فسادی انجام می‌دهد تا با او برخورد می‌شود می‌گوید «شما بروید علما را درست کنید!» این که پاسخ نمی‌شود. شخصی که هنجاری را تبدیل به ناهنجاری می‌کند باید به او تذکر دهیم با برخورد اسلامی کنیم، طرف مقابل برای اینکه چیزی متوجه خودش نشود فرافکنی می‌کند. این نباید مطرح شود.

* در نمازجمعه شنیدم که آقای بوقی کار‌هایی کرده است اما از جزئیات آن اطلاعی ندارم.

* {به نظر شما این برخورد‌ها اولویت کشور است؟} هر جا منکر باشد بله. برخی از منکر‌ها اولویت دارد، برخی ندارد. هر جا منکر باشد، متدینین باید از آن نهی کنند. کوچک و بزرگ یا اولویت‌دار بودن و... چیزی نیست که یک مسلمان هر جا بتواند بگوید، چون فلان مسأله اولویت‌دار نیست، پس باید آن را رها کنم. این را که به ما نگفته‌اند. این که بگوییم فلان مسأله اولویت‌دار نیست، هر مسلمانی جایی گامی بگذارد، می‌گویند که چرا فلان کار‌ها را نمی‌کنید؟ چرا به بیمارستان‌ها نمی‌رسید؟ چرا به رشوه‌خواری‌ها نمی‌رسید؟ این‌ها را نباید کسی مطرح کند که آیا فلان چیز در اولویت است یا نه. در هر صورت باید از منکر نهی شود و در صورت ادامه و اصرار بر آن، طرف مقابل باید به گونه‌ای در نظام اسلامی کنترل شود. به نظر من، طرح اولویت‌دار بودن یا نبودن فلان مسئله از طرف برخی، به نوعی فرافکنی است.

* {مردم می‌گویند فیلمی که از پیرمرد منتشر شده قابل قیاس با کار آن متهم که عفت عمومی را خدشه‌دار کرد نیست؟} باید ببینیم مردمی که این چنین تحلیل می‌کنند چه کسانی هستند؛ اگر اهل دیانت و فهم مسائل سیاسی و اجتماعی باشند، بله طبیعی است که برخی منکر‌ها از بعض دیگر، تأثیرات منفی گسترده‌تری دارد. درباره این بحثی نیست، اما با منکری که برخورد می‌شود، برای اینکه این برخورد را به گونه‌ای سمبل کاری کنیم که نشود و برخورد را با منکر دیگر مقایسه کنیم، به نظر می‌آید به دور از یک نظر صائب باشد تا بگوییم فلان منکر این جور شد آن جور شد... خب آن کار خودش را دارد، دستگاه قضا دارد. اینکه بخواهیم چنین مقایسه‌ای کنیم، به نظر می‌آید که نظر صائبی نیست. فلان چیز اولویت‌دار است، چرا آن کار را نکردی و...، چون اینجا دستگاه قضا وجود دارد.

* {پرونده آن فرد به کجا رسیده است؟} هیچ چیز نمی‌دانم. درباره روند پرونده ایشان چیزی نشنیدم، چون از استان به تهران رفت.

* {آزاد است یا بازداشت} چیزی نشنیدم. واقعاً بی‌خبر هستم.


در این زمینه بیشتر بخوانید:


* بنده در تریبون نماز جمعه، هیچ وقت آبروی مدیری را نمی‌برم؛ اگرچه ممکن است برخی بگویند که آقا بگویید! در حالی که نماز جمعه جای آن نیست، اما تذکر لازم را به صورت خصوصی می‌دهم.

* کشف حجاب امر عام‌البلوی است؛ چیزی است که همه مردم می‌بینند که خانم‌ها کشف حجاب می‌کنند؛ در حالی که در جامعه اسلامی، حجاب از ضروریات دین است. این را همه می‌دانند و اسم خاصی را نمی‌برم و می‌گویم همه کشف حجاب‌ها باید جمع شود. مردم می‌بینند فسادی علنی می‌شود و مستند نمی‌خواهد.

* همین امشب به من گزارش دادند که در نقطه‌ای فساد بوده، بنده سریع به مسئول ذیربط گفتم که پیگری کنند؛ پیگیری کردند و کسی که در جریان فساد بوده را بازداشت کردند

* همین امشب به من گزارش دادند که در نقطه‌ای فساد بوده، بنده سریع به مسئول ذیربط گفتم که پیگری کنند؛ پیگیری کردند و کسی که در جریان فساد بوده را بازداشت کردند.

* {فساد اقتصادی} بله.

* {چرا درباره قضیه چای دبش در خطبه‌های نماز جمعه صحبت نفرمودید؟} درباره چای دبش دولت و دستگاه قضا روی آن کار می‌کنند. ما که نباید همه چیز را در نماز جمعه بگوییم؛ وقت هم که نیست.

* ما به فسادی اشاره می‌کنیم تا دستگاه قضا ورود کنند؛ وقتی که ورود کرده است که ما دیگر نباید به طبل بزنیم که فلان کار را کنید.

* {از جزئیات قضیه چای دبش مطلبی دارید} جزئیات را نمی‌دانم، اما کلیات آن را مثل بقیه مردم می‌دانم.

گزارش خطا
ارسال نظر
داغ‌ترین خبرها